Link Building – Zapomniane Techniki

Techniki Link Buildingu

Pozyskiwanie linków to jedna z bardziej skutecznych technik pomagających stronie zwiększyć widoczność w Google. W związku z tym, że wokół linkowania wynikło wiele kontrowersji, spotkać możemy wiele typów stanowisk wobec linkowania. Oto niektóre z nich:

Biali rycerze SEO  odżegnujący się od linków dofollow z nadzieją, że zostaną po jasnej stronie. Oficjalnie linków nie używają, a jeśli już to tylko z parametrem nofollow. Ich strony jednak, jak i strony ich klientów wolnymi od linków dofollow nie są. Spytani o nie, zarzekają się, że to te naturalne i obdarowane.

Pragmatycy – Traktują linkowanie jako naturalną część procesu. „Jeśli to działa, to dlaczego nie stosować”. Sprytnie wykorzystują szeroki zakres technik w zależności od potrzeb. Do pojęcia link „obdarowany” podchodzą luźno

Spamerzy – dziś to już prawie gatunek na wymarciu. W pewnych niszach działają dalej i to nawet z powodzeniem.  Dla nich „link to link” więc pozyskiwali go zewsząd i to najlepiej na masową skalę przystosowanymi do tego generatorami.

Ta historia jest o Pragmatykach – prawdziwych Ninja SEO

Krótka historia „legalności” linkowania

Pozyskiwanie linków to kierunek tak stary, jak samo istnienie Google.

Dlaczego poświęca się jej tyle czasu? Bo działa!

linbulding w praktyce

Dlaczego jest to jedna z najbardziej ekscytujących rzeczy w pozycjonowaniu ? Gdyż istnieje wokół niej wiele rozbieżnych zdań co do „legalności” zdobywania tych linków.

Stara szkoła:

Jakiekolwiek pozyskanie linka, jeśli jest on pozyskany w celu zmanipulowania rankingami googla albo jest to link kupiony, a nie opatrzony atrybutem nofollow, wpada do Googlowego koszyka „Wszelkie linki służące do manipulowania rankingiem PageRank lub pozycją witryny w wynikach wyszukiwania Google mogą zostać uznane za część systemu wymiany linków i za naruszenie Wskazówek Google dla webmasterów.

Google przekazuje to w swoim oficjalnym stanowisku: https://support.google.com/webmasters/answer/66356

Z parametrem nofollow wskazujemy linki, których nie chcemy – w tym przypadku jak zapewniało Google, ich robot linka nie liczył ani też za nim nie podążał

Czy linki dofollow są złe ? NIE! Autor strony – jak zapewnia Google – dając linka dofollow, w pewien sposób głosuje na linkowaną stronę. I to jest dla Google’a całkowicie w porządku. Jest to link naturalny – obdarowany.

To z czym zatem Google walczy ? Z linkami nienaturalnymi, czyli nieobdarowanymi, kupionymi, wytwarzanymi masowo.

Tu zwróćmy uwagę na jedno: kiedyś kiedyś Google zwracało bardzo uwagę na linki nofollow, bo miało małe zasoby, by połączyć wiele klocków układanki. Dziś jest inaczej…

Nowa szkoła:

Ale tak było drzewiej. Nie zmieniło się tylko jedno: link dobry to link obdarowany = pozyskany naturalnie

Inne rzeczy się pozmieniały.

Oto ciekawy artykuł, w którym cytowany jest John Mueller

https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-no-benefit-to-marking-all-outbound-links-as-nofollow

Mówi on: nie ma żadnych korzyści z oznaczania wszystkich linków jako no-follow

„Rozumiem, że możesz nie wiedzieć którym linkom zaufać. Ale zasadniczo, jeśli jesteś wydawcą wiadomości, powinieneś ufać temu, o czym piszesz.

Lub powinieneś być w stanie zrozumieć, która część treści, o której piszesz, to rzeczywista treść, którą chcesz zaindeksować – za którą chcesz stać.

Jeśli są to rzeczy, których chcesz bronić, upewnij się, że masz tam normalne linki. ”

Dodatkowo John Mueller przyznaje, że nie Google nie ignoruje już linków nofollow, ale bardziej traktuje to, jak wskazówkę. Mueller dodaje też, że opatrywanie wszystkich swoich linków parametrem nofollow….” jest nie naturalne”

Dodatkowo Mueller odpowiada na pytanie, czy dawanie parametru nofollow na wszystkie linki jest dobre, bo chroni przed wyciekiem mocy przez linki dofollow?:

To zdecydowanie źle. Zdecydowanie nie jest tak, że jeśli użyjesz normalnych linków w swojej witrynie, uzyskasz gorszą pozycję w rankingu niż w przypadku umieszczenia nofollow na wszystkich linkach wychodzących.

Podejrzewam, że wręcz przeciwnie, jeśli masz normalne linkowanie na swojej stronie, prawdopodobnie z czasem uzyskasz lepszą pozycję – głównie dlatego, że widzimy, że jesteś częścią normalnego ekosystemu internetowego.

Więc zdecydowanie nie jest tak, że masz jakąkolwiek przewagę w rankingu, oznaczając wszystkie linki wychodzące jako nofollow.

Z rzeczy nowych i aktualnych: Google wprowadza nowe atrybuty ugc i sponsored

Dobrze opisano to tutaj:

https://www.seroundtable.com/google-nofollow-link-attribute-change-sponsored-ugc-28196.html

z bardzo fajną grafiką od MOZa:

Na koniec 2 zasoby rozszerzające temat zasadności nofollow

https://backlinko.com/nofollow-link

Should You Waste Time and Money on Nofollow Links? Here’s a Final Answer

W skrócie:

To na czym Googlowi zależy to linki zdobywane naturalnie. Np… Napisaliśmy coś dobrego, ktoś pisze artykuł i mówi: „masz tu dofollow za Twą dobrą pracę, bo wierzę w to, co napisałeś”. Czyli to taki Googlowski: „LIKE IT”. Zresztą naturalność linkowania nie tyczy się tylko linkowania zewnętrznego. Kiedy przyjrzymy się wszystkim zaleceniom dotyczącym linkowania wewnętrznego na stronie widać wyraźnie, że również tam linkowanie, które jest mocno manipulujące bedzie karane. Należy go wiec unikać

A co stoi po drugiej stronie barykady…linki nienaturalne… Mówimy tu o jakimkolwiek pozyskanym linku czy jest on zdobyty dzięki softom do link buildingu jak XRumer, czy też jako wynik wsparcia organizacji charytatywnej podczas eventu, na którego stronie widnieje nasze logo.

I taki link bez nofollow może zostać uznany za manipulujący wynikami… Nie przegapmy jednak ważnego słowa, jakie użyło Google w swojej wypowiedzi „mogą zostać”. Tak, mogą zostać, ale nie muszą. Dlaczego nie zostało użyte proste „zostaną uznane” ? W tym miejscu właśnie otwiera się cała historia link buildingu, bo tu właśnie tworzymy linki świadomie z parametrem dofollow bez obdarowania i z premedytacją, z nadzieją, że podniosą naszą stronę w wynikach wyszukiwania, ale nie zostaną zakwalifikowane jako te „manipulujące” linki.

Kiedyś kary za niskiej jakości linki i  nienaturalny profil linków były rozdawane bardzo często. Dziś spotyka się je coraz rzadziej. Dziś Google radzi sobie inaczej z tematem. Będziemy to jeszcze szczegółowo omawiać

Zatem podsumowując bez względu, na jakiej to techniki użyjemy, by zdobyć linka, jeśli nie będzie to link naturalnie obdarowany to „możemy” zostać ukarani

Jak zdobywać linki z głową ?

Linki, które dziś mają znaczenie:

  • linki ze stron z ruchem a tym samym posiadających reputację i zaufanie google – aby ustalić to, jakie domeny mają zaufanie Google’a wystarczy posłużyć się ich rankingiem – strony na wysokich pozycjach w Google są dobrym targetem
  • linki pochodzące z domen o podobnym profilu tematycznym

Oczywiście w niektórych wypadkach sprawdza się dalej masowe pozyskiwanie linków, ale to jest już jazda po krawędzi przypisana do stron, na których nam nie zależy.

Czyli jak zdobywać linki dobrze ? Przede wszystkim trzeba pamiętać, że każdy link bez parametru nofollow,ugc,sponsored może zostać określony jako zdobyty w celu manipulacji wynikami. A jednak nawet jeśli tego nie chcemy i takie linki na naszej domenie się zdarzają – przecież nie każdy bloger wie, że należy linkować do innych stron z takim parametrem. Podejrzewam też, że mało blogerów siedzi nad artykułem i myśli.. „W ten link wierzę, to daje dofollow, a do tego się nie przyznaję to nofollow”

Zatem gdzie przebiega ta cienka granica ? Jak lawirować na tej cienkiej linii: Moim zdaniem pozyskując linki ofiarowane albo przynajmniej sprawiając, by na ofiarowane przez właściciela domeny wyglądały. Takie linki są jakoś powiązane z naszą domeną. Wtedy, nawet jeśli przyjdzie nam się tłumaczyć przed Google Search Quality Team, to taki rodzaj linków jest prawie poza celownikiem. Oczywiście, jeśli Google’owi zależy, to z każdego linka zrobi przyczynę nałożenia kary.

Na co zwracać uwagę podczas zdobywania linka ?

Podczas procesu zdobywania linka o takich rzeczach należy pamiętać:

  • uważajmy na poziom zakopania linka. Często zdobyty link z mocnej domeny nie jest aż taki mocny, gdyż jest on głęboko zakopany
  • za pomocą narzędzi typu ahrefs możemy sprawdzić, jak wybrane przez nas podstrony prezentują się pod kątem linków przychodzących i wychodzących. Mniej tych drugich i więcej przychodzących dobrej jakości

Polecam moje rozwinięcie tego tematu w artykule Jak ocenić moc linka i stworzyć dobry profil linków do strony? 21 Technik

Czy link building ma przyszłość ?

Nie. Nie jako główna siła podnosząca ruch.  Będzie jednym z czynników, lecz bardzo dalekim. Na pewno linki nie będzie niezbędny, by dostać się na wysokie pozycje. Będą ważniejsze czynniki jak choćby zaufanie domeny i autora tekstów. Będzie to na pewno jakiś sposób głosowania na domeny, ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakie miejsce w rankingu zostanie im dane

Techniki zdobywania linka

Technik jest bardzo dużo im większa kreatywność twórcy, tym więcej sposobów. Wszystko sprowadza się do zwrotu z inwestycji przy pozyskiwaniu linka. Przy skromnych budżetach na link bulding po prostu pewne techniki są poza zasięgiem. Jest to też kwestia projektu, nad jakim pracujemy. Jeśli nam zależy na długotrwałych efektach, to warto poświęcić czas. Im mniej osób ma linki z danej techniki tym większa szansa, że można je uznać za „naturalne w oczach google’a” a tym samym mniejsza szansa na kary

Aby nie powielać już technik, które zostały już dobrze opisane, w ramach lektury odsyłam do wg mnie najlepszych wpisów w polskiej i zagranicznej blogosferze w tematyce link buildingu

Problem przy niektórych technikach jest taki, że ciężko je skalować i powielać przy wielu projektach. Oto moje ulubione sposoby, które w całkiem niezły sposób można skalować:

Technika: „Czy zechce mnie Pan obdarować linkiem”

Jeśli mamy ciekawy wpis / recenzję, który może uzupełnić kogoś artykuł – możemy napisać do takiej osoby z prośbą o osadzenie naszego linka w jej artykule. A teraz Tips Pro: Wystarczy dorzucić zachętę „na rozwój bloga” w postaci 100-200 złotych i już poziom konwersji z naszych maili jest dość wysoki. Dostajemy w zamian bardzo unikalne i mocne linki.

Technika: „Czy wiem Pan, że ma Pan złamanego linka”

Najpierw wyszukujemy interesujące nas strony. Dowolnym crawlerem skanujemy zasoby badanej strony i szukamy tzw. broken links. Jeśli znajdziemy, wystarczy napisać do właściciela strony w te słowa: „Znalazłem na Pana stronie link, który już nie działa. Odnosił się on do strony, która uzupełniała Pana wpis. Jeśli Pan chce mam swojego linka o tej samej tematyce, który doskonale zastąpi poprzedni link” .. i magia działa

Technika: „Mam coś cennego czym warto się dzielić z innymi”

Problem z naturalnym linkowaniem z innych stron jest taki, że opisywane tematy często nie są nośne. Dodatkowo popularny teraz content marketing sprawia, że treści jest duuużo. Wystarczy sprawdzić sobie, ile tekstów jest tworzonych w danym temacie przez proste zapytanie np. intitle:”szukana fraza” PLUS ustawienie wyszukiwania zaawansowanego np na danym miesiąc

wyszukiwanie w gooogle

Dla niektórych zapytań skala jest olbrzymia.

Więc co zrobić, by w takim natłoku pozyskać linka naturalnego ? Tworzyć coś, co ma taką wartość i potencjał sharowania, że samo się obroni np. infografiki, zestawienia, recenzje, top10, przewodniki, listy naj, case study, raporty, porównania, tutoriale i inne zasoby, które rozwiązują aktualne problemy użytkowników. I teraz Pro tips: Trzeba bardzo dobrze dobierać tematykę, o której się pisze. Jeśli chcemy być czytani na dużą skalę – tematy powinny być nośne i czytane.

Technika: „Intensywna promocja dobrego artykułu”

Jeśli napisaliśmy coś wartościowego samo pozostawienie tego Googlowi to zły pomysł. Trzeba podejść do promocji kompleksowo i aktywnie promować swój artykuł poprze wiele kanałów np. mailing, fora, komentarze, gogle ads, facebook ads, zamknięte grupy branżowe na fb

Poza ściąganiem realnego ruchu na podstronę zyskujemy rozpoznawalność artykułu a tym samym jego możliwe zacytowanie na innych źródłach.

Technika: ” YouTube wideo”

Pozyskiwanie linka z opisu wideo. Poza doskonałą możliwością promocji swojego wpisu zyskujemy całkowicie nowy kanał dotarcia do nowych użytkowników.  W procesie tworzenia wideo lub też prezentacji slajdów z napisami i muzyką warto sobie pomóc, używając chociażby Lumen5

linkbuiding w youtube

Technika: „Przydatne linki”

Szukamy stron, na których autorzy wrzucają linki do innych stron, które będą użyteczne dla czytelników ich strony. Technika możliwa dzięki  operatorowi Google’a. Zapytanie może brzmieć intitle:”przydatne linki”

Technika: „Social News”

Udostępnianie artykułów na portalach typu wykop.pl. Jeśli artykuł jest ciekawy a branża interesująca mamy szansę na nie zakopanie artykułu i na duży ruch a często i na linki do podstrony

Technika: „Linki z Expired Domains”

Tutaj mamy 2 możliwości: albo piszemy do właścicieli stron, które dały linka do niedziałającej już strony z prośbą o podmianę na nasz link albo jeśli to możliwe kupujemy taką porzuconą domenę i robimy 301 redirect poszczególnych artykułów starej domeny do adekwatnych sekcji naszej domeny. Należy pamiętać, aby przechwycona domena miała podobne treści do naszej – wtedy efekt utrzyma się długo.

Technika: „Konkurencja robi za nas linkowanie”

No może nie konkretnie do nas, ale do podstrony, na której jest link do naszej strony już tak. Jak to wygląda: znajdujemy podstrony, które spełniają 2 parametry: mają dużo linków przychodzących oraz jest szansa, że da się na nich umieścić naszego linka. Efekty mogą zaskoczyć.

Technika: „Wzmianki o naszej firmie, czyli Brand24 w akcji”

Zapinamy narzędzia do monitorowania pojawiających się wzmianek w sieci o naszej firmie. Jeśli któraś z nich zawiera nazwę naszej firmy, możemy napisać do autora wpisu czy jest możliwość dorzucenia tam naszego linka

Technika: „Gorące aktualności i wywiady”

Jeśli uda nam się pisać szybko i dystrybuować nasze treści jako pierwsi bardzo możliwe ,że będziemy pozyskiwać linki. Możemy opisywać np.  Relacje ze szkoleń i konferencji oraz gorące nowinki z naszej branży. Dodatkowo możemy też przeprowadzać wywiady z influencerami z danej branży albo umieszczać u siebie opinie ekspertów. To zawsze przyciąga uwagę i skłania do dzielenia się.

Technika: „Memy”

Dla niektórych branż sprawdzi się doskonale. Jeśli temat jest nośny, mamy szansę na wiralowe rozprzestrzenianie się naszego mema albo naszej podstrony z targetowanymi memami. I znowu szansa na ruch i zdobycie linka do naszych grafik lub podstron jest duża.

Technika: „Pomocna konkurencja”

Wybieramy strony naszych konkurentów z branży i bacznie obserwujemy ich profil linkowania np. w Ahrefsie. Niewyczerpane źródło inspiracji dla naszego procesu Link Buildingu.

Technika: „Komentarze na blogach branżowych”

Znana i często stosowana. Przy dobrze dobranych blogach i wyborze podstron – które są podlinkowane, mają ruch lub też toczy się na nich żywa dyskusja – technika okazuje się skuteczna, jeśli chodzi o pozyskiwanie ruchu oraz linków.

Ostatnie lata to jednak okres nadużywania tej formy pozyskiwania linka przez nie wnoszenie niczego do rozmowy. Zapomnianą sztukę dobrego komentowania można sobie odświeżyć tu https://smartblogger.com/blog-comments/

Technika: „Wpisy bardzo gościnne”

Mądrze zaplanowana taktyka może okazać się bardzo skuteczna. Celujemy w blogi czytane, które mają ruch. Strona nie może stanowić dla nas bezpośredniej konkurencji, ale już, jeśli promuje rzeczy blisko powiązane z naszymi to jak najbardziej. Przykład wpis gościnny o tuszach do drukarek na stronie poświęconej drukarkom. Warto solidnie przygotować się do danego procesu: odpowiednio spersonalizowane wiadomości i zbudowana baza kontaktów dobrana odpowiednie do siły naszego bloga (na początku warto celować w blogi mniejsze). Nie trzeba dodawać, że praca nad solidnym miejscem, gdzie ludzie mogą zostawić swój wpis gościnny to podstawa. Im nasza strona silniejsza, tym większe marki możemy przyciągać.

Technika: ” Recenzje produktu, czyli Influencer prawdę Ci powie”

Technika możliwa do zrealizowania szczególnie w pewnych branżach. Nawiązujemy kontakt z influencerami z danej branży z propozycją, by zrecenzowali sami nasz produkt / usługę. W ramach gratyfikacji oczywiście proponujemy im odpowiednie wynagrodzenia.

Technika: „Recykling martwych treści”

Jeśli prowadzimy regularną analitykę bloga, często możemy być zdziwieni, gdy za ruch na naszej stronie odpowiada 10-20% artykułów. Często konkretne artykuły nie są w ogóle odwiedzane i nie pokazują się także na żadnych pozycjach. Co możemy z tym zrobić ? Możemy rozbudować dany artykuł, zoptymalizować go pod kątem słów albo połączyć razem kilka artykułów w 1 artykuł i po podszlifowaniu opublikować jako nowy [pamiętajmy o 301 redirect ze starych artykułów do nowego artykułu]

Technika: „Social media”

Prowadzenie fanpejdża czy branżowej grupy to zawsze okazja do zdobycia ruchu i dodatkowych linków. Jeśli piszemy dobry kontent łatwo umieścić też przyciski do sharowania danej podstrony. Użytkownicy za dobrą treść podzielą się wpisem w mediach społecznościowych albo obdarują nas komentarzem.

Technika: „Event Networking”

W zależności od branży możemy znaleźć więcej lub mniej wydarzeń typu konferencje w danej branży. Warto się na nich pojawiać oczywiście będąc odpowiednio przygotowanym. To niezwykła okazja, by spotkać influencerów z danej branży, a także poznać prelegatów. A stąd już tylko krok do zyskania nowych możliwości osadzenia swojego linka na stronach nowo poznanych osób

Technika: „Satelita”

Polega ona na tworzeniu powiązanych tematycznie osobnych domen, które zbierają dodatkowy ruch na tematy pokrewne domenie podstawowej oraz linkują do naszej domeny. Dodatkowo przez system banerów i reklam możemy odesłać cześć wartościowego ruchu do naszej domeny podstawowej.  technika niezwykle ciekawa, gdyż odpowiednie jej zastosowanie daje nam dodatkowe możliwości, jeśli chodzi o przynoszenie wartościowego ruchu do naszej domeny poza tymi oczywistymi jak pozyskania linka.

Technika: „PBN – Private Blog Network”

W skrócie polega ona na pozyskaniu linka ze sieci starych przechwyconych domen, które należą do nas, ale nie tylko. Dzięki temu możemy wykorzystać przepływ link-juice z domen linkujących starą domenę, który przechodzi końcowo do nas. W jakimś procencie możemy zatem pozyskać część mocy linków z domen takich jak CNN. Technika już dla bardziej doświadczonych linkbuilderów, gdyż wiele czynników musi zostać wziętych pod uwagę, by proces był wykonany właściwie.

Technika: „Recenzja w zamian za produkt / usługę”

Jeśli mamy swój produkt lub usługę warto wybrać osoby z mocnymi domenami, które namawiać będziemy, by zrecenzowali nasz produkt / usługę w zamian za.. darmowy produkt / usługę lub duże zniżki właśnie na nie

Technika: „SkyScraper”

Technika Skyscraper to strategia budowania linków, w której udoskonalasz istniejące popularne treści i podmieniasz tam niedziałające liki

Oto jak to działa w skrócie:

  • Znajdź odpowiednią treść z dużą ilością linków zwrotnych i brakującym linkiem;
  • Stwórz o wiele lepszą treść niż ta, która była niedziałającym adresem;
  • Poproś osoby prowadzące bloga, aby zamiast niedziałającego linka umieściły link do Twojej treści.

Technika pierwotnie opisana przez Braiana Deana w artykule SkyScraper Technique

Kolejne wpisy na różnych blogach omawiały i rozszerzały tę technikę:

https://backlinko.com/skyscraper-technique-2-0

https://www.link-assistant.com/news/skyscraper-link-building.html

oraz nowy wpis z tego roku na blogu ahrefsa

https://ahrefs.com/blog/skyscraper-technique/

Technika: „Wzbogacony SkyScraper ”  by Matt Diggity

Podobna zasada działania jak w wersji podstawowej, ale nieco inny kierunek działań

  • Znajdujemy dobrze podlinkowany post
  • Piszemy swój post, który niejako rozszerza zagadnienia z pierwszego posta
  • Wspominamy w naszym poście post pierwotny
  • Promujemy nasz post w różnych kanałach
  • Zwracamy się do właściciela pierwotnego posta czy nie zechce wspomnieć o nas w swoim artykule

Dlaczego to działa jak zapewnia Matt?

Właściciel powinien widzieć interes w promowaniu naszego posta, bo.. niejako promuje swój biznes, o którym wspominamy u nas

Technika: „Sposób na zapracowanego blogera”  by Matt Diggity

Większość blogerów nie ma za bardzo czasu, aby odświeżać swój stary często nieaktualny content. Przychodzimy im więc z pomocą, proponując zaktualizowanie ich wpisu w zamian za możliwość wplecenia tam swojego linka. Kto by się nie zgodził ?

Technika: „Agregaty”

Polega na dodawaniu naszego artykułu do stron, które  w różny sposób zajmują się przesyłaniem i publikacją różnych linków. Będą to np. :

  • agregaty treści
  • magazyny z newsami
  • strony promujące inne artykuły

Na koniec wspomnę jeszcze o ostatnim ciekawym wpisie Semrusha i o dobre infografice w tym wpisie. Obrazuje ona najchętniej wybierane techniki link buildingu (na podstawie ankiety wśród 800 osób związanych z  SEO ) . Odsyłam do artykułu, aby zobaczyć nieco inne spojrzenie na techniki link buildingu.

https://cdn.semrush.com/blog/static/media/78/85/7885a8c41adf1dc1c7e578c2870554cb/resize/885x1252/the-most-popular-linkbuilding-strategies-chart-1.webp

Jak szukać nowych okazji do Link Buildingu ?

Przede wszystkim warto wyrobić w sobie nawyk patrzenia na każdą interakcję, jaką mamy z innymi ludźmi czy też stronami przez pryzmat możliwości zdobycia linka

Dodatkowo z pomocą przychodzi nam też sam Google i jego operatory

inurl oraz intitle

Możliwe sposoby ich użycia:

[fraza] inurl:forum

[fraza] intitle:blog

Wykaz pełnych możliwości zastosowania zaawansowanych operatorów Google do szukania miejsc do linkowania

operatory GoogleaPodsumowanie

Lin Building jest tylko jednym z możliwości promocji naszej strony. Warto byśmy o nim nie zapominali, ale też nie fiksowali się tylko na nim. Obecnie równie ważne co linkowanie jest również:

  • promocja stworzonych treści z wykorzystaniem wielu kanałów dotarcia
  • budowanie społeczności wokół swojej strony / produktu / usługi czy w końcu wokół siebie
  • dbanie o dobrą jakość tworzonych wpisów opartą na wcześniejszych mocnych badaniach słów kluczowych
  • aktualizowaniu swoich wpisów by każdy z nich był aktualny, jeśli to możliwe

Dodatkowo trzeba też pamiętać o zapewnieniu swoim czytelnikom unikalnych doświadczeń na naszej stronie. Dlaczego ? Musimy się jakoś wyróżnić. Jeśli tego nie zrobimy, to nawet nasz najlepszy wpis zostanie zdeklasyfikowany przez „kolejny najlepszy wpis” konkurencji. Opieranie się tylko w tej bitwie na walorach jakościowych = „Kto napisze najlepszy i najdłuższy artykuł” to słaba technika, bo szybko możemy zostać pokonani przez konkretach o większych zasobach.

Inspirująca historia na koniec

Doskonałą historią pozyskiwania ruchu na swoją stronę [dzięki linkom i nie tylko] jest historia Michała Szafrańskiego i jego strony  jakoszczedzacpieniadze.pl

Michał dzieli się nią w swojej książce „Zaufanie czyli waluta przyszłości”. Polecam wszystkim. Wciągająca lektura pokazująca kulisy sukcesu jego bloga i sposoby generowania ruchu na stronie z wykorzystaniem bardzo różnych technik.

Przydatne zasoby

Nie zapominaj o stworzonej przeze mnie sekcji z wartymi uwagi artykułami o Link Buildingu. Sekcja będzie rozwijana na bieżąco wraz z pojawianiem się nowych źródeł.

Link BUilding – Przydatne Linki

Znajdziesz tam artykuły takie jak ten pod spodem, które pomogą Ci rozwinąć kreatywne sposoby pozyskiwania linka

„101 Experts Share their Top Link Building Techniques”

4 KOMENTARZE

  1. Zobaczymy czy działa…
    na początku podsumowania masz literówkę jest „Lin Building” a wydaje mi się że powinno być „Link Building”.
    a na końcu jest zdanie „pokonani przez konkretach o większych zasobach” i cos mi nie pasuje z tym „konkretach”

    Pomogłem :p
    poproszę o link :p

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Please enter your comment!
Please enter your name here